Subject: Ang. Re: [BIBLIST] en annan ordningsfråga
From: Maria Hagelin <[log in to unmask]>
Date:Tue, 19 May 2009 10:00:41 +0200

Oavsett hur den tänkta ordningen är brukar jag rekomendera att man börjar
med "Häxan och lejonet". Jag upplevde som skolbibliotekarie att det var
enklare att intressera eleverna för "Häxan occh lejonet" och att "Min
morbror trollkarlen" fungerar på vana läsare eller läsare som fastnat i
serien och därför intresserar sig för förhistorien medan den kan avskräcka
andra från att läsa mer av C. S.  Lewis. /Maria