Subject: "De vill att jag ska vara osynlig"
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Thu, 14 May 2009 12:28:27 +0200

Då vill jag passa på att informera om en skrift som kom ut 2005   från
Barnombudsmannen.

"De vill att jag ska vara osynlig". Romska barn och ungdomar berättar om
sin vardag

http://www.bo.se/files/publikationer,%20pdf/romska%20barn%202005.pdf

Även i detta fall finns skriften på ett bibliotek, Skolverkets bibliotek.

Jag tänker inte insinuera något kring titeln. Men ironisk är den på
många sätt.

Jan

Tove Kjellander wrote:
> Varför så insinuant? Att tro att det gäller illvilja hos större delen
> av Sveriges bibliotekarier.
> Kan det tänkas att marknadsföringen fungerat illa?
> Det skulle vara betydligt trevligare om du bara upplyste om att
> skriften finns.
> mvh
> Tove Kjellander/Örebro

biblioteks hållning