Re: Sv: [BIBLIST] SV: [BIBLIST]den ljusnande framtid är vår

Jan Szczepanski <[log in to unmask]>

Wed, 13 May 2009 10:52:58 +0200

text/plain

Den ljusnande framtid är verkligen er! Vi 40-talister börjar nu gå i
pension i allt
stridare ström. Vi är väldigt många, vi i efterkrigsgenerationen.
Proppen Arvid
kommer snart att gå ur och då öppnas väldiga möjlighter.Ett verkligt
generations-
skifte. Jag kan inte se annat än att framtidsutsikterna är lysande för
alla unga
kolleger.

Annat var det på min tid .... suck.... började med att vara arbetslös 9
månader...

Jan
En representant för det köttberg som ni kommer att få försörja, dessutom

Sofia Engvall wrote:

> Jag vill också veta! Jag har inte heller några kontakter. Efter examen
> i fjol sommarjobbade jag med assistentliknande uppgifter på ett
> bibliotek i Finland (genom Nordjobbs utbytesprogram), i förhoppning om
> att meritera mig genom att få lite erfarenhet av biblioteksrelaterade
> sysslor. Sedan jag kom hem till Sverige igen har jag mötts av total
> tystnad från samtliga bibliotekstjänster jag har sökt, vilket börjar
> bli några stycken vid det här laget.
>
> /Sofia, som fortfarande är hoppfull.
> Date: Wed, 13 May 2009 09:42:35 +0200
> From: [log in to unmask]
> [...]

biblioteks hållning

those of the Gothenburg University Library

Jan Szczepanski
Förste bibliotekarie
Goteborgs universitetsbibliotek
Box 222