Subject: SV: [BIBLIST] lättläst på ryska
From: Irina Persson <[log in to unmask]>
Date:Fri, 13 Feb 2009 10:22:22 +0100

Det är inte så lätt att söka efter lättläst på ryska. SAB koden Eaaca för
LL-böcker handlar nog mer om svenska.
Vi på KaUB har ca 30 lättlästa böcker på ryska och det är olika serier från
olika tider. Nu håller vi på att markera dem med orden lättläst (eller
LL-böcker ändå?) och ryska även i Librisposter, då går dem att hitta i
katalogen!
:)
Irina Persson
kontaktbibliotekarie (ingenjörsvetenskap, informationsteknologi, medie- och
kommunikationsvetenskap)
Karlstads universitetsbibliotek
651 87 Karlstad
tel. 054-700 1676
fax 054-700 2449
www.bib.kau.se

Var kan jag skaffa mig information om detta
Elena Martos
Internationella bibliotket