Subject: Sv: [BIBLIST] utlåningsstatistik
From: Elena Martos <[log in to unmask]>
Date:Tue, 10 Feb 2009 08:45:59 +0100

Ingen aning. Det vore intressant för mig också att veta. Jag har ingen
statistik i handen men, vad gäller mitt språk (ryska), tror jag att
ryska mammor läser för sina barn de böcker, de känner till sedan sin
barndom: Tjukovskij, Marsjak, Michalkov
Elena Martos
PS. Annars, kan varje bibliotek ta ut egen statistik över barnboksutlån
och titta vilka författare varmest efterfrågade.

Hej
Om jag vill veta vilka de 20 mest populära barnböckerna (bilderböcker
alltså
ej ungdomsböcker eller kapitelböcker) var under 2008 bland Sveriges
biblioteksanvändare, var ska jag vända mig då?
Vem eller vilka har den statistiken?
tack på förhand
Maryam

--