Hej!
Självklart skall biblioteken i Sverige hjälpa till med informationstjänster,
än så länge gratis.
Dock, bäst är att få möjlighet att skicka svaret direkt till frågeställaren,
det kan ju ge vissa poänger gällande marknadsföring.
mvh
Martin Lindén
KTHB
-----Original Message-----
From: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services
[mailto:[log in to unmask]] On Behalf Of [log in to unmask]
Sent: Thursday, February 19, 2009 11:51 AM
To: [log in to unmask]
Subject: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] angående frågetjänsten 118100
Jag skulle vilja använda det i bibliotekets marknadsföring på något sätt.
Går det inte att få någon tidning att skriva om hur 118100 använder
biblioteket för att klara av sin service? Man behöver ju inte lämna ut
frågeställaren men ändå göra en poäng av det. Eller är jag fel ute?
Vänligen
Victoria Lovsten
Löberöds bibliotek
________________________________
Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services genom
Jennische Rikard
Skickat: to 2009-02-19 11:37
Till: [log in to unmask]
Ämne: [BIBLIST] angående frågetjänsten 118100
Hej!
Detta damp ner i Uppsala stadsbiblioteks inkorg. Jag skulle vilja veta hur
folk ställer sig till det. Är det någon som råkat ut för något liknande
tidigare? Ska biblioteken hjälpa kommersiella företag som tar 18 kr i avgift
för ett sms? Frågan i sig känns ju ganska tråkig, men det handlar väl mest
om principen och det är ju inte otänkbart att detta kommer att öka.
Namn: Viktor Henriksson
E_post: [log in to unmask]
Telefon: 0738048170
Ditt_arende: Hej!
Jag jobbar på 118100:s tjänst Svar På Allt och en kund till oss har ställt
en klurig fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa till med; Vilket är det
14:de ordet på 18:de raden på sida 123 i boken "Tomans huvud", som är
skriven av Robert Jordan?
Tacksam för svar!
/Rikard Jennische
Uppsala stadsbibliotek
________________________________
Email the way you want it - scanned for viruses and spam by emailsystems
Click here <http://www.emailsystems.com/flash/business/> to see how Email
Systems works
If you consider this email spam, please forward to [log in to unmask]
###########################################
This message has been scanned by F-Secure Anti-Virus for Microsoft Exchange.
For more information, connect to http://www.f-secure.com/
|