LIBRIS

Jan Szczepanski <[log in to unmask]>

Wed, 18 Feb 2009 15:57:34 +0100

Den debatt som pågår på NGC4LIB är otroligt uppfriskande jämfört
med den nästan obefintliga debatt som finns i Sverige där det mest tycks
handla om mötesprotokoll och diskussioner bakom lyckta dörrar.

Den öppenhet som finns kring LIBRIS idag är föredömlig och det som
med sådan entusiasm har skapats på kort tid gör att LIBRIS ligger i den
absoluta framkanten även internationellt.

Jag lyfter på hatten, trots kylan i Göteborg, för dom däruppe i Stockholm.

Jan

biblioteks hållning

those of the Gothenburg University Library

Jan Szczepanski
Förste bibliotekarie
Goteborgs universitetsbibliotek
Box 222