Subject: SV: [BIBLIST] Med hälsning från en könskonstruktion
From: Rut Håkansson <[log in to unmask]>
Date:Mon, 10 Nov 2008 09:58:05 +0100

Kommer, men senare pga yogan. // Rutan

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services
[mailto:[log in to unmask]] För Kerstin Rydbeck
Skickat: den 10 november 2008 09:26
Till: [log in to unmask]

Jag tycker inte det här inläget har att göra med BIBLIST:s ändamål. Jag
gick med här för att följa diskussioner och aktuella frågor och få
information med anknytning till biblioteksfältet. Det finns andra
e-postlistor om man vill diskutera genusfrågor och genusforskning
generellt, som nedanstående inlägg gör. Tex GENUS-listan. Jag
rekommenderar dig Carl-Henrik att ansluta dig till den istället och föra
din genusallergiska diskussion där. Du lär förvisso får mothugg - men då
du ju deklarerat att du i motsats till de flesta av oss andra inte är
feg så är väl det inget problem.

mvh
Kerstin Rydbeck
docent i biblioteks- & informationsvetenskap
universitetslektor och prefekt
Inst. för ABM, Uppsala universitet

Carl-Henrik Berg skrev:
> Hejsan pojkar och flickor,
>
> Maria Abrahamssons välskrivna ledarstick i söndagens SvD är så sanslöst
illustrativt i frågan om genusforskningens absurditeter att jag bara måste
förmedla hennes ord:
> http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/artikel_2014281.svd
>
> Maria A. refererar rön från två genusforskare från Uppsala, vilka båda är
disputerade. En av dem är dessutom med i genusexpertdatabasen Greda.

> När man läser hennes ledare är det svårt att tro att detta är sant, t.o.m.
för den mest luttrade. Det hon skriver är dock helt sant. Se denna sida, där
den omnämnda bilagan finns att ladda ned som pdf: