Subject: Re: Harvard nobbar Googles nya planer
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Mon, 3 Nov 2008 11:18:10 +0100

Mycket märkligt är att avtalet om det nu godkänns av domstol
enbart omfattar USA. Resten av världen får stå utanför.

Mycket märkligt är också att Google köper sig förbi den amerikanska
copyrightlagstiftningen.

Mycket märkligt är även att ett privat företag i praktikenkommer att ha
monopol på stora delar av det amerikanska kulturarvet.

Mycket märkligt är att University of California, University of Michigan och
Stanford University i ett gemensamt uttalande stödjer Googles avtal med bok-
branschen.

http://www.authorsguild.org/advocacy/articles/settlement-resources.attachment/joint-press/Joint%20Press%20Release.pdf

Jan

biblioteks hållning