Subject: Re: SV: [BIBLIST] Den svenska högtidsboken
From: Kerstin Vitalis <[log in to unmask]>
Date:Wed, 5 Nov 2008 21:34:41 +0100

Då jag har speciell inblick i frågan vill jag faktiskt uttryckligen
varna för "vers- och diktavdelningen" på Fonus' hemsida. Min man och jag
fick 2003 i uppdrag av Fonus att gå igenom hela materialet och rätta
alla slags fel. Ett riktigt hästjobb som verkligen behövde göras!
Arbetet blev slutfört och betalt, men rättningarna har sedan aldrig
införts på hemsidan. Jag tror att Fonus inte kunde föreställa sig att så
mycket behövde ändras och att nån slags förlamning inträdde. Och så gott
som varje dag ser man i tidningen hur knasigheterna fortplantar sig vidare.

Kerstin Vitalis, Uppsala