Subject: Re: SV: [BIBLIST] Ang: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] Riktlinjer för klädsel mm i yttre tjänst
From: Tove Kjellander <[log in to unmask]>
Date:Tue, 4 Nov 2008 08:39:29 +0100

Det handlar kanske inte bara om att se representativ ut, utan även om
att bli igenkänd som någon som jobbar på biblioteket. Sanna nämnde
expedit på H&M eller Statoil. Beträffande Statoil så brukar väl deras
personal ha nån sorts uniform, eller vi kanske ska kalla det
arbetskläder. På bokmässor och liknande ser man ofta personalen i en
viss monter med en snygg skjorta med företagets/institutionens logga på
ryggen. Varför inte samma sak i låneexpeditionen/referensdisken?
Då slipper man ju tänka själv på att se representativ ut.
Hälsn Tove K

Tove Kjellander, Bibliotekarie
Örebro Universitetsbibliotek
Katalogavdelningen