Subject: Re: SV: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] Ny databas övergenusexperter
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Mon, 17 Nov 2008 09:31:06 +0100

Det finns ytterst få studier av män på bibliotek. Själv har jag funnit
ett fåtal amerikanska
studier. Männen svarar väldigt diplomatiskt, försiktigt och anpassligt
på alla frågor på
ett nästan tragikomiskt sätt. Dom gillar läget. Dom måste gilla läget.
Konstigt vore det
annars. Naturligtvis försöker männen aatt anpassa sig och inte sticka ut
på en arbets-
plats som helt domineras av en kvinnlig kultur.

Om någon kan tipsa mej om studier om män på bibliotek så vore jag
väldigt intresserad.
Men även studier av hur den kvinnnliga kulturen påverkar inriktningen på
våra bibliotek.

Jan

biblioteks hållning

that of Göteborgs universitetsbibliotek