Re: Riktlinjer för klädsel mm i yttre tjänst

Lars Aronsson <[log in to unmask]>

Sun, 2 Nov 2008 16:07:49 +0100

TEXT/PLAIN

[log in to unmask] wrote:

> I Örebro har vi diskuterat att skriva riktlinjer för klädsel när
> man arbetar i den offentliga miljön i biblioteket.
> Örebro Stadsbibliotek

Amerikanska kristna brukar fråga "what would Jesus do?" och i
biblioteksfrågor tänker jag "what would Conny Äng do?"

Uppmana bibliotekarierna att klä sig varierat och originellt och
ha en kamera till hands i biblioteksdisken, för att föreviga alla
exempel. Gör sedan en affisch- och webbutställning som ni kallar
Stass-biblioteket. Det blir succé. Folk kommer att strömma till
för att se hur bibliotekarierna är klädda idag (läderbyxor?), och
ingen kommer att klaga på udda klädsel.

--
  Lars Aronsson ([log in to unmask])