Subject: Nätverkslistorna?
From: Marcus Westlind <[log in to unmask]>
Date:Tue, 23 Sep 2008 09:55:47 +0200

När jag upptäckte att Svensk biblioteksförening hade en nätverkslista
för digitala bibliotekstjänster blev jag genast intresserad av att gå
med, men upptäckte att den i det närmaste var död när jag gick till
listans arkiv. En snabb koll av de andra nätverkens listarkiv visade
samma dystra statistik. Endas ett fåtal inlägg återfinns i arkiven och
de handlar nästan uteslutande om stundande nätverksträffar. Jag hoppas
att debatten och erfarenhetsutbytet blomstrar på nätverksträffarna för på
listorna verkar de vara i det närmaste stiltje. Kanske finns det något
annan bättre form än listorna för att få fart på diskussionen? För
frågor för diskussion lär det väl finnas?

Mvh
Marcus (som kanske själv borde ha startat en diskussion på en
nätverkslista :-)  )

Marcus Westlind
Bibliotekarie; katalogisering, talboksredigering
TPB, Talboks- och punktskriftsbiblioteket
The Swedish Library of Talking Books and Braille