Subject: Re: SV: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] Arbetarrörelsens tankesmedja AT
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Thu, 18 Sep 2008 13:24:49 +0200

"Enkla och rätt tunna pdf-rapporter" skriver Carl-Henrik som förklaring
till varför
inget bibliotek ansett dom värda ett bättre öde än den stora glömskan.

Till det yttre kanske rapporterna är lite sladdriga men knappast
innehållsmässigt
väl?

I den politiska debatten spelar tankesmedjorna en stor och viktig roll.

Ytterligare ett exempel. Centerpartiet ville inte vara sämre än dom
andra partierna
och satsade nyligen rejält på en egen tankesmedja. Captus för pengarna
man fick
vid försäljningen av sina dagstidnignar

Captus har redan publicerat åtta skrifter.

Är det någon som tror att dom finns på något bibliotek?

Enkla och rätt tunna sa Bill, sladdriga sa Bull

Jan

Lindberg Annsofi wrote:

> Böcker och småtryck (broschyrer, kongressrapporter, utredningar) från
> den socialdemokratiska och vänsterpartistiska arbetarrörelsen finns på
> Arbetarrörelsens arkiv och bibliotek i Stockholm. Mycket av detta
> katalogiserat i Libris, eller på vår egen hemsida www.arbark.se
> <http://www.arbark.se> katalogen KATA. Kan lånas som fjärrlån.
> Biblioteket har den största samlingen böcker, arkivmaterial, och
> småtryck om Sovjetunionen, liksom spanska inbördeskriget frånsett
> Kungliga biblioteket.
>

> Med vänlig hälsning
>

> Mats Myrstener, bibliotekarie på ARAB

biblioteks hållning