Subject: Re: Katalogisering
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Mon, 16 Jun 2008 12:50:53 +0200

Mer ved på brasan!

Det är bara en bråkdel av alla skrifter som EU producerar som hamnar på
svenska bibliotek.
Oftast bara enkla skrifter och sammanfattningar. Jag ska ge ett typiskt
exempel. EU har gett ut en
rapport om romer och skolutbildning "Roma and travellers in public
education" på 138
sidor som kom ut 2006

http://fra.europa.eu/fra/material/pub/ROMA/roma_report.pdf

två svenska bibliotek har sammanfattningen "executive summary" på 11 sidor

http://fra.europa.eu/fra/material/pub/ROMA/EUMC_2006_00350001_EN_REV.pdf

Vad är det för typ av prioriteringar och bristande resurser som ligger
bakom?

Jan

biblioteks hållning

that of Göteborgs universitetsbibliotek