Subject: Re: Katalogisering
From: Pär Sundling <[log in to unmask]>
Date:Mon, 16 Jun 2008 03:11:04 +0200

Tom Waits, jag har svårt att förstå just vad i kritiken du tycker är
felaktig (eller var det så enkelt att du bara inte delar en vision?).
Att katalogisera svenskspråkiga EU-publikationer verkar, enligt mitt
perspektiv, som en ganska god idé. Men självfallet är det ju en
prioriteringsfråga och kanske ytterst en fråga om begränsad arbetstid
och pengar - kanske fanns det något som var mycket viktigare att
katalogisera. Det är väl något som alla förstår att allt inte kan
hinnas med. Jag tycker inte det hindrar kritik från att yttras; alla
verksamheter får ju leva med mer eller mindre bristande resurser och
ett sätt att utveckla dem är väl genom ett öppet diskussionsklimat och
ett sinne som inte instinktivt slår bakut vid minsta påtalade
"misstag". Men du har ju rätt i att det ibland är svårt att förbättra
sin verksamhet utan mer resurser, men det är knappast omöjligt. och
även om det är så blir ju inte kritik  felaktig för att man inte
direkt kan göra något åt den för tillfället. (nu vet jag inte om jag
har förstått sakfrågan rätt men om det är praxis att katalogisera de
engelska men inte de svenska eu-publikationerna så bör dett ju vara
tämligen lätt att ändra)  /pär s