Subject: Re: Katalogisering
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Sat, 14 Jun 2008 10:36:30 +0200

Hej Tom

Hur vet Du att jag ägnar halva min arbetstid åt att skriva sura inlägg
på BIBLIST?

Jag förvärvar och katalogiserar ungefär tusen skrifter i månaden. Hur
många gör Du?
Borde jag förvärva och katalogisera dubbelt så mycket?

När jag var sju år gammal och fick mitt gula lånekort på bokbussen i
Norrköping
så visste jag att det finns ingenting finare än att vara bibliotekarie.
Jag har aldrig anklagat
bibliotekarier för att vara lata och inkompenta. Möjligen kommit med en
del synpunkter
och förslag genom åren för att ge dagens sjuåringar samma fina
upplevelse av böckernas
värld som jag en gång fick.

Tom, det är Du som är "makthavaren" så skyll inte ifrån Dej

Jan

PS. Jag har alltid dssutom betalat min tv-licens

biblioteks hållning

that of Göteborgs universitetsbibliotek

Jan Szczepanski
Förste bibliotekarie