Subject: Kulturtidskriftsbloggen är här!
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Thu, 26 Jun 2008 15:15:03 +0200

Den förträfflige Dan Abelin startade en blogg i början på veckan som
varmt rekommenderas
alla älskare av svenska debatt- och kulturtidskrifter.

I en värld full av bloggar med snabba och ogenomtänkta idéer många
gånger fyller
fortfarande den smala tidskriften en viktig roll även om den kunde vara
större om
man tog nätet till hjälp.

Dans programförklaring:

"Kulturtidskriftsbloggen är här

Det är dags nu. Det behövs helt enkelt en blogg som handlar om den
mikrooffentlighet
som brukar kallas för kulturtidskrifter. Därför är den nu här.

Kulturtidskriftsbloggen ska vara en digital anteckningsbok om – och till
viss del även
för – kulturtidskrifter. Jag som härmed gör min debut som bloggare
jobbar på
Föreningen för Sveriges kulturtidskrifter, men de åsikter som framförs
på bloggen är
mina personliga och inte ett uttryck för föreningens hållning. Genom
detta digitala
verktyg kommer jag däremot att förmedla både nyheter, hugskott och annat
nyttigt
och onyttigt från kulturtidskriftsvärlden.

För den som vill veta ännu mer om svenska kulturtidskrifter
rekommenderas för
övrigt en tur till Tidskrift.nu. Där – och på Tidskriftsbutiken.nu – kan
hugade hitta
mer information."

http://kulturtidskrifter.blogspot.com/

Jan