Subject: Re: Kataloger och Google boksökning
From: Pär Sundling <[log in to unmask]>
Date:Thu, 26 Jun 2008 13:52:39 +0200

tack för en mycket intressant läsning jan! jag har träffat ett antal
forskare som nuförtiden bara utför sina artikelsökningar i google
scholar och ofta hoppar över bibliotekens sökresurser och kataloger.
det kan ju tyckas illa att hoppa över biblioteken på detta sätt men
studien gör det ju uppenbart (i fallet med google books) att
bibliotekens utsprida resurser inte innebär det smidigaste och
enklaste sättet för många användare att finna det sökta./pär s