Subject: Re: Se, lyssna och lär
From: Pär Sundling <[log in to unmask]>
Date:Thu, 19 Jun 2008 17:13:58 +0200

Ett mycket fint initiativ. En liknande, mindre ambitiös men likväl
god, satsning förekommer på HumLab på Umeå Universietet där
föreläsningar och seminarier streamas direkt och sedan lagras i ett
öppet arkiv för beskådning när man så önskar
(http://www.humlab.umu.se/streamat). Intressant för bibliotekarier är
Crit Stuarts (från The Association of Research Libraries) föreläsning
People + Pedagogy + Place = Possibilities: Re-engineering the Georgia
Tech Library.
/Pär S