Subject: Re: Rollspel.
From: Marie Niemi <[log in to unmask]>
Date:Wed, 23 Jan 2008 15:06:11 +0100

Daniella Brummer Pind wrote:
> Hej.
>

> Finns det någon bibliotekarie i landet med specialkunskaper i rollspel?
>
> Jag har en låntagare som letar efter böcker med förslag på spel. De
>
> böcker som vi har passar dock inte eftersom boken skall vara upplagd
>
> på ett särskilt sätt med listor på alternativ som man sedan bläddrar fram
>
> till så att spelet kan ta olika vändningar. Det är alltså en story i boken
>
> men man skall kunna välja mellan olika alternativ i samma story.
>

> Tacksam för tips på böcker!
>

> Maila gärna svaret direkt till mig.
>

> Med vänlig hälsning

> [...]

Hej hej,

ett populärt rollspel här i norr är Mutant, som finns i en serie böcker
med både story, regler och instruktion, exempel nedan.

Regelbok : Mutant - undergångens arvtagare
ISBN 978-91-975098-4-8 (inb)
Järnringen Förlag, 2005
Svenska  187 s.
Serie: Mutant

Hälsningar Marie

Marie Niemi
Bibliotekarie, LRC-ansvarig
Sveriges Lantbruksuniversitet, Skogsbiblioteket
901 83 Umeå
Tel: 090 786 8594
Fax: 090 786 8125

Marie Niemi
Librarian
Swedish University of Agricultural Sciences, Forestry Library
S-901 83 Umea, Sweden
Tel: +46 90 786 8594
Fax: +46 90 786 8125

http://www.bib.slu.se/