Subject: Sv: [BIBLIST] Bin i litteraturen
From: Margareta Hybbinette <[log in to unmask]>
Date:Wed, 16 Jan 2008 14:37:30 +0000

Från filmen Stekta gröna tomater minns jag en scen där huvudpersonen (vars namn jag förstås har glömt) umgås mkt obesvärat med vilda bin. Hur texten är i boken minns jag öht inte.
mvh/Margareta

Margareta Hybbinette
Konsulent
Regionbibliotek Kalmar
Regionförbundet i Kalmar län
tel. 0480/44 83 95

Vi behöver hjälp att hitta en skönlitterär text som handlar om bin eller biodling. Det kan vara poesi eller prosa men det är viktigt att texten är positiv och skapar lust och glädje inför kontakten med bin.

Svara gärna direkt till mejladressen nedan.

Tack!

Yvonne Åremalm

Hultsfreds Bibliotek

Stora Torget 3