Subject: Re: Skönlitterär ungdomsbok om S talingrad.
From: Ewa Susanne Mandrén <[log in to unmask]>
Date:Tue, 15 Jan 2008 13:49:12 +0100

Jag rekommenderar Belägring av Ann Jungman. Argasso förlag.

Har just återkommit till biblist efter julen, så jag ber om ursäkt om
någon redan rekommenderat denna titel.

Susanne Mandrén, Särlaskolan

Frida Lindholm skrev:
> Goddag alla biblistare!
>
> Jag sitter på ett skolbibliotek i Oxelösund och har fått en förfrågan
om en
> någorlunda lättläst ungdomsbok om belägringen av Stalingrad. Har sökt
igenom
> vårt tämligen begränsade bestånd och bara hittat faktaböcker om ämnet.
Tips
> någon? Eller snarare SOS!
>

> Vänliga hälsningar
>

> Frida Lindholm.

Pröva med Eino Hanskis böcker. Jag tror belägringen är med i någon av
dem, kanske Brödrabataljonen eller  ev. Den långa vintern. Vet inte om
det är "ungdomsböcker", men någorlunda lättlästa är de.
Mvh Barbro Berry