Subject: Söker efter suspekta internetsidor
From: Sofia Sehili <[log in to unmask]>
Date:Tue, 8 Jan 2008 14:36:00 +0100

Hej kollegor ute i landet!

Jag behöver er hjälp. Jag är på jakt efter internetsidor om organkemi (dvs t.ex. dna, mjölk, fyrverkeri, bränslen, läkemedel, färg, plaster, smink och tvål) som är missvisande. Dvs förefaller vara korrekta, men ger felaktig eller vinklad information. Som ni förstår förbereder jag en lektion i källkritik.

Ser fram emot er benägna hjälp!!!

Med vänlig hälsning
Sofia Sehili
Bibliotekarie, Adolf Fredriks musikklasser