Subject: Sv: [BIBLIST] Där vågorna bryts
From: Liselott Mathisson <[log in to unmask]>
Date:Wed, 30 Jan 2008 11:36:58 +0100

Hej

jag läste just Strandsommar av samma författare. Den utspelas i ett hus vid stranden i New Hampshire. Av husets historia får jag i boken veta att en tidigare ägare varit en änka vars man dött (troligen boken Pilotens hustru som Shreve tidigare skrivit). Huset var tidigare kloster/nunnor bodde där och ett hus där ensamma mödrar födde barn som sedan lämnades bort. Kan något av dessa passa med handlingen i Där vågorna bryts?

Vänliga hälsningar Liselott Mathisson, Ronneby bibliotek

Hej!

Är det någon som vet vilken bok som har kopplingar till "Där vågorna bryts"
av Anitia Shreve. Hon skall ha skrivit en bok till som utspelas i samma
hus. Böckerna utspelar sig i två olika tidsepoker.

Vänliga hälsningar,
Gustaf Källvik

Skånhällaskolan
Biblioteket