Subject: Ang. Re: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] En fråga gällande policy (ut talad s om outtalad) på svenska bibliotek g
From: Ulf Larsson <[log in to unmask]>
Date:Tue, 16 Jan 2007 11:33:50 +0100

Njaa... Just det där sista har jag hört instämmande skrockanden om, och en
del lär ha varit synliga här och där i biblioteksvärlden.
Ulf Larson
iförd skägg, glasögon och sandaler
(kanske skulle jag tatuera in Oabkbc på bröstet snart?)

             Monica Englund
             <Monica.Englund@h
             assleholm.se>                                            Till
             Sänt av: BIBLIST           [log in to unmask]
             - Topics in                                             Kopia
             Nordic research
             library user                                           Ärende
             services                   Re: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] En
             <[log in to unmask]          fråga  gällande policy (ut talad s
             UNET.SE>                   om outtalad)  på svenska bibliotek

             2007-01-16 10:20

              Sänd svar till
             BIBLIST - Topics
                 in Nordic
             research library
               user services
                 UNET.SE>

Det är bara trevligt om vi får en blandning av tatuerade (med etniska
tatueringar
el andra) och etnoträsmyckesförsedda bibliotekarier, med eller utan
turban!
Men vilka är det som "rultar omkring och hyschpyschar" och vad har dom
gjort som
renderar dom en så föraktfull "banbulla"?

undrar
Monica Englund

bibliotekarie, Hässleholm

Jag hoppas VERKLIGEN att våra bibliotekschefer inte praktiserar något
slags
förbud mot personalens tatueringar, piercingar eller liknande. Det vore

närmast skrattretande fånigt och omodernt tycker jag.

Om så ändå vore fallet skulle jag - som ett motdrag - indignerat vilja
langa
fram en banbulla för alla slags gigantiska dinglande etnoträsmycken,
papegojörhängen och Gudrun Sjöden-särkar som rultar omkring och
hyschpyschar
på våra biblioteksgolv.

/Jenny Lindh, bibliotekarie Stockholms Stadsbibliotek

>From: Jonas Malm <[log in to unmask]>

>To: [log in to unmask]
>Subject: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] En fråga gällande policy (ut talad s
om
>outtalad) på svenska bibliotek gälland e  de anställdas utseende
>Date: Mon, 15 Jan 2007 08:49:40 +0100
>
>Har själv en tatuering (höger axel) och tänker göra fler, men skulle
inte
>sätta någon så att jag inte kunde välja att dölja den. Underarmen
BORDE
>inte vara något problem.
>
>Attityden till tatueringar har förändrats och kommer att bli mer
positiv i
>takt med att tatueringskonsten utvecklas och får mer uppmärksamhet,
t.ex. i
>utställningar som den på östasiatiska och i media (t.ex. Miami Ink).
>Framtidens chefer har antagligen sett eller träffat många olika slags

>människor med tatueringar.
>
>Jonas Malm
>Barnbibliotekarie

representativ
> [...]
som
>bildligt på våra svenska bibliotek, och att såväl besökare som
personal
>bör representera ett
>tvärsnitt av Sveriges befolkning ur såväl köns-som klass-och
kulturellt
>perspektiv.
>
>Om det finns någon slags policy (eller oskriven regel) kring frågor
som
>dessa, vore det snällt om någon initierad hade lust att berätta
detta.
>Om det saknas en policy, är väl följdfrågan, om det inte borde skapas

FREE pop-up blocking with the new MSN Toolbar - get it now!
http://toolbar.msn.click-url.com/go/onm00200415ave/direct/01/