Subject: SV: [BIBLIST] Sv: [BIBLIST] robinsonader
From: Jansson Staffan <[log in to unmask]>
Date:Mon, 15 Jan 2007 14:08:59 +0100

Såg att det efterfrågades en lista på sådana här saker. Jag frågar mig
istället: Lägger ni inga ämnesord på barn- och ungdomsböcker? Gjorde ni det
skulle ni alltid ha listor till hans i era egna kataloger. Förr fick man ha
titlarna i minnet eller skriva listor, men sådant behövs knappast nu:

En sökning i Jönköpings stasbiblioteks katalog ger åtminstone träff på
någraa av de fundamentalt viktiga i genren: Håll till godo.

Hcg     	Wernström, Sven     	De hemligas ö
1966
Hce       Golding, William       Flugornas herre
uHce    	Cross, Gillian      	Den gömda skogen
2005
uHc     	Möller, Cannie      	Felicias ö
1996
Hcg     	Paulsen, Gary       	Vinter i vildmarken
1996
Hcg     	Paulsen, Gary       	Yxan
1992
Hcg     	Blackwood, Gary L.  	Ensam i vildmarken
1989
uHce    	Hyde, Dayton O.     	Lommarnas ö
1986
uHce               Hyde, Dayotn O   Pojken och tranan

mvh
Staffan Jansson
Ungdomsbibliotekarie / Sektionschef
Jönköpings stadsbibliotek