Subject: SV: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] SV: [BIB LIST] En fråga g ällande policy (ut talad s om out talad) på svenska bibliotek gälland e de anställd as utseende
From: Carl-Henrik Berg <[log in to unmask]>
Date:Mon, 15 Jan 2007 13:41:43 +0100

Vi biblioteksfolk (och motsvarande) ska aldrig känna oss hindrade att låta vår personlighet lysa fram, utan tvärtom stolt representera såväl vår arbetsplats som oss själva, om det nu är med tatueringar, ringar, glasögon eller stålmansmantlar. (Personligen känner jag mig sorgligt grå, vilket jag kompenserar med ett kaotiskt inre.)

Bibliotekssektorn behöver sannerligen mer färg och flashighet. En gräns bör dock dras vid religiösa symboler, tycker jag. Vi bör undvika kristna kors, burkor och turbaner. Vi ska kommunicera information, inte tro. Gör vi inte det så har vi nog hamnat fel.

Carl-Henrik Berg
Strängnäs bibliotek