Subject: SV: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] Kvinnors själ?
From: Jan Magnusson <[log in to unmask]>
Date:Tue, 30 Jan 2007 08:32:19 +0100

Vem tror i dag, år 2007, på själens existens? Förmodligen samma människor
som tror på andar, Gudar, spöken och tomtar och troll!

Metafysiska objekt har spelat (och spelar tyvärr) en stor roll i kulturernas
historia, men det är väl ingen vettig människa som tror att George Bush har
en själ? Besjälade människor utför bara terrordåd i hopp om att den så
kallade "själen" skall vidarebefordras till inbillade regioner - Valhall,
Himlen, Paradiset och där umgås med hourier och andra litterära produkter.

Alla som saknar själ borde känna sig lyckliga.