Subject: Re: Databasprogram
From: Daniel Forsman <[log in to unmask]>
Date:Mon, 29 Jan 2007 11:18:38 +0100

Du kan ju spana in open source alternativen t ex KOHA (www.koha.org) ,  Emilda (www.emilda.org) och Evergreen (www.open-ils.org) som borde fungera för dina ändamål.

Vänliga hälsningar,
Daniel Forsman

Librarian
Jönköping University, Sweden
+46(0)36 101043

"Don't be too proud of this technological terror you've constructed. The ability to destroy a planet is insignificant next to the power of the Force."

Jag håller på att utreda lämpliga databasprogram för ett medelstort
institutionsbibliotek (c:a 5 000 hyllmeter). Jag känner till Micromarc och
X-ref, men skulle gärna vilja ha flera alternativ. Voyager och Aleph finns
ju, men det känns som om de är inriktade mot större bibliotek. Book-it är
inriktad mot folk- och skolbibliotekssektorn. Fler förslag?

Det rör sig i första hand om en databas, som skall vara tillgänglig både
över intranätet och via den publika webbplatsen, men det är önskvärt att
också kunna lägga till en lånefunktion i framtiden.

M.v.h.
Ola Hammarlund
"Det finns mer mellan himmel och jord än på de flesta andra ställen."
Ur Norsk Dusteforbund, satiriska skämtteckningar av Fredrik Stab

MSN fixar din stil för 2007 http://salongk.msn.se/