Subject: minabibliotek.se
From: Inger Edebro Sikström Bib <[log in to unmask]>
Date:Tue, 23 Jan 2007 10:07:41 +0100

Roligt att ni redan uppmärksammat minabibliotek.se som kommer att lanseras
1 februari 2007.

Webben är ett av flera resultat av det EU-finansierade projektet Bibliotek
2007 som avslutas nu i mars. Arbetet fortsätter sedan i den ordinarie
verksamheten med syfte att ytterligare fördjupa samarbetet mellan
biblioteken i Umeåregionen.

PS: "Recensionen" på Skype 2.5 gjordes vid ett personalmöte i fredags för
att visa hur enkelt det är att lägga in boktips.

Med vänlig hälsning
Inger Edebro Sikström, bibliotekschef

>Hej alla diskusions sugna!
>
>Undrar vad ni anser om Umeås websida:
>http://www.minabibliotek.se/
>
>Är det en fusk Web 2.0/Bibliotek 2.0 innan Stockholm lanserat sin sida,
>eller vaddå?
>Själv tycker jag vid den första titten att den är innovativ, snygg, men
>med rätt lite verkligt innehåll. (Vad sägs om recensionen på Skype 2.5?
>Verkar som om man pressat sig för att hinna i tid före Stockholm, eller?
>
>Vänliga hälsningar Mats Ohlsson
>IT-ansvarig bibliotekarie

>Håller absolut med Mats.
> [...]

Inger Edebro Sikström
Bibliotekschef / Head of the Public Libraries
Umeå Stadsbibliotek
SE-901 78 Umeå
e-mail: [log in to unmask]
Telefon / phone: +46 90 16 33 77