Subject: Sv: Re: [BIBLIST] En fråga gällande policy
From: Anna Gustafsson-Chen <[log in to unmask]>
Date:Mon, 22 Jan 2007 11:13:51 +0100

Jag har precis gjort hål i öronen för att jag vill ha örhängen. Det är också en "skada" och åverkan på kroppen, men av någon anledning misstänker jag att ingen kommer att protestera...

Anna G Chen
IB

Ja, massaier och liknande folk. Men det har väl inte varit speciellt ofta förekommande i vår kultur. Smycken är väl OK men att ha sönder sej gör ont, även i andra människor. Hur mycket ska vi behöva stå ut med. Gör vad du vill med din kropp, men tvinga inte någon annan att beundra dina skador.
hälsn Tove (sur kärring)

Tove Kjellander
Kungliga Biblioteket
Box 5039