Subject: Re: SV: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] SV: [BIBLIST ] SV: [BIBLIST ] SV: [BIB
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Wed, 17 Jan 2007 09:50:22 +0100

Jag delar Mona-Lisas åsikt om att yrket har låg status (låg lön)
pga att det är ett kvinnodominerat yrke inom offentlig förvaltning.

Svensk biblioteksförening borde jobba med frågan om hur sned-
vridningen kan brytas. Det är inte bara en fråga om status utan
även en fråga om jämställdhet och könsdiskriminering.

Jan

--
Förste bibliotekarie<br>
Goteborgs universitetsbibliotek<br>