Subject: Ang: [BIBLIST] SV: Re: [BIBLIST] Ang. [BIBLIST] Erotisk litteratur?
From: Mikael Gille <[log in to unmask]>
Date:Fri, 15 Dec 2006 10:44:55 +0100

Vet inte om den redan figurerat bland tipsen, men C-M Edenborg skrev relativt nyligen en artikel som ger en historisk ingång till ämnet. Kan möjligen fungera när Bakgrunden ska tas fram!? (Finns att läsa på Svd och Biblis)

http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_13955958.asp

Lycka till med uppsatsen!

Mikael Gille/Avesta bibl.

Anthony Burgess bok Nattens musikanter är en  rolig bok där en bordellmamma berättar både om olika erotiska eskapader och om fadern som var biografpianist under en tid då ljudfilmen började komma. Fast den utspelar sig inte i biblioteksmiljö.

  Hälsningar
  Jan Gustafson
  bibliotekarie

Sanna Barsk <[log in to unmask]> skrev:
  Hej!

Tack så mycket till alla som hjälpt mig med titlar och länkar - det här var
en riktig skjuts framåt i uppsatsskrivandet, och nu börjar jag ha
källmaterial så det räcker och blir över. Jag är väldigt glad att jag kom
hit med min fråga.

Varmt tack!

/Sanna Barsk

Stava rätt! Stava lätt! Yahoo! Mails stavkontroll tar hand om tryckfelen och mycket mer! Få den på http://se.mail.yahoo.com