Subject: Re: SV: [BIBLIST] disputation i biblioteks- & informationsvetenskap
From: Gunilla Mosén <[log in to unmask]>
Date:Thu, 28 Dec 2006 13:05:25 +0100

Vår vän Google ger 250 träffar på domänanalys, ordet verkar vara ett
välkänt forskningsbegrepp som beskriver metod vid digital arkivering
men kolla själv!
Gunilla M

Men stopp nu... Vad är domänanalys? Börjar inte frosseriet i luddiga
begrepp med sken av vetenskaplighet gå lite över styr nu?
Eller är det bara jag som tjänner så? Hursomhelst vill jag ha en skarp
definition av detta begrepp! Nu!

Carl-Henrik Berg
Strängnäs bibliotek