Subject: Re: "Att måla själens färger"
From: Jenny Lindh <[log in to unmask]>
Date:Wed, 15 Nov 2006 14:32:27 +0100

Hej Petra,

i boken "Svenska konstnärer: 80 kärleksfulla porträtt i bild och ord" av Ewa
Rudling finns en presentation/essä om Erling Johansson med underrubrik
"Erling Johansson och själens färgskala". Det är det närmaste ett svar jag
kan komma, för K-specials program från den elfte finns dessvärre inte utlagt
på SVT:s webb än (och jag gjorde visst något betydligt mindre kulturellt när
programmet sändes).

Samma text  - där begreppet "själens färgskala" alltså förekommer -
förefaller finnas här också:

http://hem.bredband.net/b268466/erling/om2.htm

Vem vet - ofta tar man ju miste på träd och buskar i litteraturlistornas
snårskog.

vänliga hälsningar

Jenny Lindh
Stockholms Stadsbibliotek

>From: Petra Svanborg <[log in to unmask]>
>To: [log in to unmask]
>Subject: [BIBLIST] "Att måla själens färger"
>Date: Wed, 15 Nov 2006 13:50:42 +0100
>
>Hej!
>En fråga från en låntagare som jag kört fast på:
>10/11 sände K Special ett program som hette "Pojken som inte fick måla", om
>konstnären Erling Johansson. I eftertexterna presenterades en
>litteraturlista där det ska ha funnits med en bok av Arne Isacsson, tryckt
>ca 1985 och med ungefärlig titel "Att måla själens färger". Trots idogt
> [...]

FREE pop-up blocking with the new MSN Toolbar - get it now!
http://toolbar.msn.click-url.com/go/onm00200415ave/direct/01/