Subject: "Att måla själens färger"
From: Petra Svanborg <[log in to unmask]>
Date:Wed, 15 Nov 2006 13:50:42 +0100

En fråga från en låntagare som jag kört fast på:
10/11 sände K Special ett program som hette "Pojken som inte fick måla",
om konstnären Erling Johansson. I eftertexterna presenterades en
litteraturlista där det ska ha funnits med en bok av Arne Isacsson,
tryckt ca 1985 och med ungefärlig titel "Att måla själens färger". Trots
idogt letande har jag inte lyckats hitta något som liknar den här
beskrivningen i någon bibliotekskatalog. Är det någon här på BIBLIST som
har sett programmet eller har en aning om vilken bok det kan vara fråga om?

Tack på förhand!
Hälsningar Petra Svanborg

Svara gärna direkt till [log in to unmask]