Subject: Re hitmakarna.nu
From: Sofia Engvall <[log in to unmask]>
Date:Thu, 9 Nov 2006 10:15:20 +0000

Testade hitmakarna.nu för att kolla upp en ny artist
som en kompis i utlandet hade pratat lite om och
konstaterade att de använder sig av en intressant
ir-modell i sökmotorn. Den enda relevanta träffen jag
fick på sökordet Lotta var den sponsrade länken. Alla
andra träffar var på ord som lite, lätt, låt, latte,
lat, luta mm. 76 träffar brus. Hade gärna uppskattat
den korta frasen om att det inte fanns en relevant
match istället för en massa brus. Har bara ett ord att
gå på dessutom, vet inget om efternamn eller genre.
Jag hade visserligen kunnat titta igenom artistlistan
och sett att jag inte skulle fått något utfall på min
sökning, men tänkte att sökmotorn skulle gå snabbare
att använda. Tji fick jag.
Har provat att söka på artister som är mer i ropet men
inte med på deras artistlista. Det gick bättre, men
sökfunktionen lämnar som sagt lite att önska.

Sofia Engvall