Subject: SV: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] Bibliotekarieexamen
From: Kristina Nilsson <[log in to unmask]>
Date:Mon, 27 Nov 2006 11:19:09 +0100

Bibliotekarie blir man då man får en tjänst som
bibliotekarie. Titeln följer alltså med yrket och inte
med utbildningen. Så fick vi åtminstone lära oss när
jag påbörjade min BoI-utbildning i Borås 2002, där man
som i Lund läser till en magisterexamen i Biblioteks-
och Informationsvetenskap (vilken enligt utbildningen
då krävs för att få en bibliotekarietjänst).
/Kristina Nilsson, nummerupplysningstelefonist och
bibliotekariewannabe.

--- Pia-Kristina Svenhard