Subject: Re: bibliotekslagen och folkpartiet
From: Birgitta Modigh <[log in to unmask]>
Date:Wed, 23 Aug 2006 15:31:53 +0200

Ett starkt skäl till att bibliotekslagen kom till var att flera kommuner
övervägde att ta avgifter för boklån, alternativt att införa årsavgifter.
Genom lagen har detta förhindrats.
Birgitta Modigh
--
Birgitta Modigh
Sakkunnig/Expert

Statens kulturråd/Swedish National Council for Cultural Affairs
P O Box 7843
SE 103 98 Stockholm
Sverige/Sweden

Tel +46 8 519 264 16