Subject: Re: Gammal ungdomsbok
From: Sten Wiksten <[log in to unmask]>
Date:Thu, 29 Jun 2006 14:54:07 +0200

Föreslår Blixtgänget av Sven Wärnström

/Sten W

Sipri
On 29 jun 2006, at 14.50, Mia Olausson wrote:

Hej

Vi fick den här frågan för lite sen på Fråga biblioteket och undrar
om det
är någon som kan svaret på den:

"I tolvårsåldern läste jag en bok som jag gärna skulle vilja ha tag
på igen.
Jag vet varken författare eller titel, bara vad den handlade om. Jag
läste
den i början på 1960-talet, troligen 1961 eller 1962. Den utspelade
sig i
Stockholm och handlade om tre barn som under en tid (ett sommarlov
kanske)
ägnade sig åt att fotografera. De lyckades få så intressanta bilder
att de
kunde sälja dem till någon tidning. De drog omkring på diverse ställen i
Stockholm och snubblade förstås jämt över intressanta händelser. Vet
någon
vad detta kan ha varit för bok?"

Med förhoppning om att någon med gott minne känner igen vad detta kan
vara
för bok.

Med vänliga hälsningar

Mia Olausson