Subject: Re: [BIBLIST] Onkel Adam 200 år
From: Lars Aronsson <[log in to unmask]>
Date:Mon, 7 Jun 2004 22:06:11 +0200

Elvy Nilbratt skrev:

> Har just tagit emot en journalist från Smålandsbygdens tidning och berättat
> om Ditt superba projekt och om Onkel Adam.
> Efter din blänkare till oss, satte vi den 2 juni ihop en utställning med ett
> 20-tal av Onkel Adams böcker ur den Lindströmska samlingen.

Skoj!  Jag har hört att även Jämtlands läns bibliotek i Östersund har
fått ihop en utställning.  Och Linköpings bibliotek lär vara på gång
med något, senare under året.

Tyvärr är det väldigt få av hans böcker som hunnit digitaliseras inom
Projekt Runeberg.  Den som har ett exemplar och en scanner får gärna
hjälpa till.

--
  Lars Aronsson ([log in to unmask])
  Projekt Runeberg - fri nordisk litteratur - http://runeberg.org/