Subject: fransk novell
From: Eva Greek <[log in to unmask]>
Date:Wed, 30 Jun 2004 10:34:26 +0200

Jag undrar om någon kan hjälpa mig att belägga en novell som en låntagare
läst för länge sedan. Den utspelar sig i Frankrike och handlar om en man
och en kvinna som träffas och blir kära. Mannen måste resa iväg, men lovar
att snart höra av sig. Åren går och kvinnan hör aldrig mer av honom. Många
år senare hjälper en yngre släkting henne att flytta och upptäcker då ett
brev som hamnat under dörrmattan...

Ringer det någon klocka? Svara i så fall gärna direkt till mig. Tack på
förhand! Eva Greek Sköndalsinstitutets bibliotek