Re: Svenska ISBN-registret sökbart

Lars Aronsson <[log in to unmask]>

Sat, 5 Jun 2004 14:13:06 +0200

TEXT/PLAIN

Anna Hultén wrote:
> Jag skulle vilja meddela att det svenska ISBN-registret nu finns sökbart
> via ISBN-centralens hemsida se www.kb.se/isbn/sok/

Som rubrik på sidan står ISBN ISMN URN. Är det idag någon som
använder URN? Hur kan jag söka fram vilka URN-användare som finns?
Hur många nummer har delats ut under respektive år, dvs NBN:se-2002,
NBN:se-2003, NBN:se-2004? Går det att ladda ner hela databasen över
samtliga tilldelade svenska URN?

--
  Lars Aronsson ([log in to unmask])
  Aronsson Datateknik - http://aronsson.se/