Subject: Ang: [BIBLIST] Högläsningsböcker!
From: Maria Gelfgren <[log in to unmask]>
Date:Tue, 17 Feb 2004 11:57:22 +0100

Här kommer några förslag från oss på barn- och ungdomsavdelningen, Arkenbiblioteket  i Örnsköldsvik:
Hcf( ca F-3)
von Bredow, Hur man gömmer en mammut
Borén, Trollets hjärta
Widmark, Monsterakademin

Hcg(ca 4-6)
Angerborn, Om jag bara inte råkat byta ut tant Doris hund
Ellis, Den osynliga flickan
Ibbotson, Resan till River Sea
Lidbeck, Kärlek och småspik
Nordin, Äventyrsveckan
Zak, Alex Dogboy

uHc( ca 7-9)
Berggren,Det finns inga skridskor i öknen
Holmberg, Visgossens bror
Küchen, Sång till en fjäril

Hälsningar,
Gunilla Nilsson och Maria Gelfgren
Arkenbiblioteket

Hej!
Jag har tänkt försöka göra en lista över bra högläsningsböcker
i olika årskurser, från F-9.
Det ska helst vara böcker som redan är testade, alltså som någon provat
att läsa högt och som man vet funkar.
För att kunna göra det behöver  jag hjälp med tips på bra högläsningsböcker
och helst även för vilken årskurs de passar.
Naturligtvis får ni den färdiga listan.
Tack på förhand!