Subject: Ang: [BIBLIST] Teknik och barn
From: Anette Holmqvist <[log in to unmask]>
Date:Mon, 9 Feb 2004 10:50:01 +0100

Kanske går det att hitta några bra artiklar i NOT-bladet
http://www.skolutveckling.se/notnavet/innehall/notbladet.shtml
Notbladet är ett nyhetsblad som innehåller artiklar, notiser och
kommentarer kring arbete som pågår för att göra naturvetenskap och teknik
intressant för fler.

Vänliga hälsningar

Anette Holmqvist
Kolla källan, Skoldatanätet, Myndigheten för skolutveckling

Anette Holmqvist, webbredaktör
E-post: [log in to unmask]
Telefon: + 46 - (0)8 - 52 77 82 80
Mobil: + 46 - (0)734 - 19 82 80
Fax: + 46 - (0)8 - 52 77 80 01
Besöksadress: Karlbergsvägen 77-81
Postadress: 113 35 Stockholm, Sweden
Webbplats: http://www.skolutveckling.se/skolnet/kolla

Vill du ha nyheter från Myndigheten för skolutveckling?
http://www.skolutveckling.se/nyheter/nyhetsbrev/index.shtml

                    John Carlsson
                    <John.Carlsson@kar       Till:   [log in to unmask]
                    lskoga.se>               Kopia:
                    Sänt av: BIBLIST -       Ärende: [BIBLIST] Teknik och barn
                    Topics in Nordic
                    research library
                    user services
                    NET.SE>

                    2004-02-09 09:46
                    Sänd svar till
                    BIBLIST - Topics
                    in Nordic research
                    library user
                    services

Hej!
Jag har en elev som skall göra ett projektarbete om teknikundervisning för
barn. Eleven går sista året på teknikprogrammet. Jag har letat lite men
har lite svårt att hitta bra material varför jag vänder mig till denna
lista. Eleven är alltså INTE intresserad om böcker om teknik som riktar
sig till barn (Så funkar det och liknande) utan i första hand böcker som
tar upp hur man lär ut teknik till barn i grundskolan.
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning
/John Carlsson
Bergslagsskolans bibliotek, Karlskoga