Subject: Projekt om pocketböcker?
From: Anna Silenstam <[log in to unmask]>
Date:Thu, 5 Feb 2004 17:39:48 +0100

Hej BIBLIST,

Jag skriver min examensuppsats i Biblioteks- och informationsvetenskap vid
Uppsala universitet; ämnet är pocketbokens framfart och dess historia i
Sverige.

Skulle nu vilja höra om någon av er känner till folkbibliotek (eller andra)
som köpt in/undersökt pocketböcker, t.ex. i syfte att stimulera läsning och
utlån bland medborgarna? (Har redan varit i kontakt med Säffle bibliotek, vars
projekt ju varit mkt framgångsrikt; jag tar tacksamt emot fler tips)

Skulle dessutom vilja höra mer om olika folkbiblioteks - eller enskilda
bibliotekariers - syn på inköp av pocketböcker; är de bra eller dåliga?
Alltför ömtåliga, eller är pocket ett bra och billigt format för eftertraktade
böcker? Vilka lånar dem (unga, gamla, kvinnor, män etc)? Både statistik
och "lösa" funderingar mottages tacksamt!

Vänligen svara till: [log in to unmask]

Tack på förhand!
Hälsningar, Anna Silenstam