Subject: SV: [BIBLIST] SV: [BIB LIST] Söker efter en bild
From: Pia-Kristina Svenhard <[log in to unmask]>
Date:Thu, 5 Feb 2004 10:03:07 +0100

Bilden!
http://www.siue.edu/~ejoy/HollandHouseLibraryText.htm
Pia-Kristina

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services
[mailto:[log in to unmask]]För Marie-Anne Conde
Skickat: den 5 februari 2004 09:50
Till: [log in to unmask]
Ämne: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] Söker efter en bild

Hej Ingrid!

Jag svarar direkt till listan, eftersom jag tror att fler av vår yrkeskår vore intresserade av en identifikation.

Bilden du efterlyser finns (bl a) som löst omslag till Eduardo Cadavas, Words of Light. Theses on the Photography of History. Princeton University Press, 1997. ISBN 0-691-03450-0.

På insidesfliken av det lösa omslaget står angivet som bildkälla:

Jacket design by Frank Mahood.
Jacket illustration: Holland House Library after September 1940 air raid in London. (RCHME Crown Copyright).

Jag har även sett denna bild tryckt som vykort och affish. Tror det var i London, kanske British Museum?

Med bästa hälsningar,
Marie-Anne Condé
STOCKHOLMS UNIVERSITETSBIBLIOTEK,
Filialen Filmvetenskap