Subject: SV: [BIBLIST] Söker efter e n bild
From: Marie-Anne Conde <[log in to unmask]>
Date:Thu, 5 Feb 2004 09:50:06 +0100

Hej Ingrid!

Jag svarar direkt till listan, eftersom jag tror att fler av vår yrkeskår vore intresserade av en identifikation.

Bilden du efterlyser finns (bl a) som löst omslag till Eduardo Cadavas, Words of Light. Theses on the Photography of History. Princeton University Press, 1997. ISBN 0-691-03450-0.

På insidesfliken av det lösa omslaget står angivet som bildkälla:

Jacket design by Frank Mahood.
Jacket illustration: Holland House Library after September 1940 air raid in London. (RCHME Crown Copyright).

Jag har även sett denna bild tryckt som vykort och affish. Tror det var i London, kanske British Museum?

Med bästa hälsningar,
Marie-Anne Condé
STOCKHOLMS UNIVERSITETSBIBLIOTEK,
Filialen Filmvetenskap